Original title:
Využití Facebooku k propagaci značky
Translated title:
Using facebook to promote brands
Authors:
Kotlaba, Josef ; Raška, Ondřej (advisor) ; Basl, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je poskytnout srozumitelný a ucelený návod, jak pomocí sociální sítě Facebook vytvořit vhodnou a efektivní prezentaci produktu, značky nebo firmy a využít k tomu všechny možnosti, které tato síť nabízí. V první části popíši, jaké prostředky síť Facebook nabízí, ve druhé části se budu věnovat tomu, jak tyto prostředky využít k vytvoření vhodné prezence na Facebooku. Ve třetí části popíši a nabídnu svůj názor na některé existující prezentace firem a značek a v závěrečné části se pak budu věnovat nekalým praktikám a metodám nevyžádané reklamy, které se na Facebooku objevují, popíši je a nabídnu příklady. Při tvorbě práce jsem vycházel z informací dostupných na Facebooku, jeho Nápovědě a stránkách pro vývojáře.This bachelor thesis aims to offer comprehensible guide how to create proper and effective presentation of product, brand or business using social network Facebook and utilise all instruments it offers. In the first part I will describe the instruments Facebook offers, in the second part will be dedicated to utilising these instruments to create an appropriate presence and propagation on Facebook. In the third part I will describe some existing presentations of businesses and brands and will offer my view on them. Last part will be dedicated to nefarious practices and spamming methods that appear on Facebook, describing them and offering examples. When writing this thesis I used information available on Facebook and its Help Center and Developer pages.
Keywords:
advertisment; Facebook; marketing; promotion; social networks; Facebook; marketing; propagace; reklama; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24350