Original title:
Uvedení nového výrobku na trh
Translated title:
New product launch
Authors:
Školoudová, Lenka ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Procházková, Markéta (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá zhodnocením výrobkové inovace společnosti Nutricia a.s. Hlavním cílem práce je zanalyzovat marketingovou strategii značky Nutrilon při vstupu do nové tržní kategorie. Dále na základě výstupů z vlastního marketingového výzkumu a analýzy poskytnutých firemních informací zhodnotit vhodnost zvolené strategie a navrhnout doporučení pro dosažení stanovených cílů.This master's thesis is focused on evaluation of product innovation from company Nutricia a.s. Main objective of this thesis is to analyse Nutrilon marketing strategy for entering new product category. Furthermore, base on outputs from own marketing research and analyses of provided company data, to evaluate suitability of chosen marketing strategy and to suggest recommendations to achieve set goals.
Keywords:
innovation; marketing strategy; new product; Inovace; Marketingová strategie; Nový produkt
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24007