Original title:
Analýza marketingové strategie společnosti Starbucks
Translated title:
Analysis of Starbucks marketing strategy
Authors:
Justová, Eva ; Skokanová, Dagmar (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na analýzu vnímání společnosti Starbucks na českém trhu. Šetření na českém trhu je provedeno pomocí dotazníku, součástí práce jsou získané závěry a doporučení značce. V bakalářské práci jsou vysvětleny pojmy jako je značka, branding, brand management a brand building. V neposlední řadě jsou zmíněny současné trendy v budování značky.The thesis is focused on analyzing of the perception of Starbucks on the Czech market. The investigation on the Czech market is done through a questionnaire, part of the work are findings and recommendations to the brand. The work explains the concepts such as brand, branding, brand management and brand building. Last but not least, describes current trends in brand building.
Keywords:
brand; brand building; branding; Starbucks; brand; brand building; branding; Starbucks
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24378