Original title:
Affiliate marketing
Translated title:
Affiliate Marketing
Authors:
Hesoun, Jan ; Stříteský, Václav (advisor) ; Štědroň, Bohumír (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se věnuje online affiliate marketingu z pohledu obchodníka na Internetu. Ve své první, teoretické, části charakterizuje affiliate marketing, rozebírá nejvýznamnější affiliate řešení na českém trhu a možnosti jejich implementace. Ve druhé, praktické, části se podrobněji věnuje affiliate programu společnosti GameLeader, s.r.o. Rozebírá očekávání podniku od zavedení affiliate programu a vyhodnocuje, zda byla očekávání splněna. Dále na základě analýzy dat získaných z reklamních kampaní na internetovém herním magazínu Zing.cz, který je zapojen do affiliate programu společnosti, formuluje všeobecně uplatnitelná doporučení při zavádění a nastavení reklamních kampaní v affiliate programu.This bachelor's thesis focuses on the topic of online affiliate marketing from the perspective of an internet entrepreneur. In the first, theoretical part, it characterizes the affiliate marketing, describes different, significant affiliate solutions in the Czech market and opportunities for their implementations. In the second, practical part, it concentrates mainly on an affiliate program of a company called GameLeader, s.r.o. It analyses expectations of the business from the implementation of the affiliate program and evaluates if the expectations have been met. The data obtained from marketing campaigns of gaming internet magazine Zing.cz, which is a part of the affiliate program of the organisation, is analysed in the last part of the bachelor's thesis. Finally, it formulates general recommendations for implementation and configuration of marketing campaigns in an affiliate program, based on examined data.
Keywords:
affiliate marketing; commision; Internet advertising; partner programme; affiliate marketing; internetová reklama; partnerský program; provize
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27628