Original title:
Repositioning značky Scholl
Translated title:
Repositioning the Scholl Brand
Authors:
Zlámalová, Michaela ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předkládaná práce se zaměřuje na problematiku repositioningu, neboli změny pozice značky. Nejdříve popisuje teoretické přístupy a v praktické části analyzuje repositioning značky prémiové obuvi Scholl. Cílem diplomové práce je vyhodnotit průběžné výsledky repositioningových aktivit značky Scholl, porovnat je s cíli stanovenými pro změnu pozice této značky, a na základě toho formulovat doporučení pro značku Scholl jak dále postupovat, aby těchto cílů bylo dosaženo.This thesis reports on brand repositioning, i.e. changing a position of a brand. The theoretical approaches are described in the first part, the second one focuses on an analysis of the Scholl brand repositioning. This brand offers shoes of a supreme quality and design. The main goal of this paper is to evaluate the continous results of the repositioning activities accomplished since 2009, compare them with the specified goals for this mission, and based on the findings, formulate recommendations for Scholl, how to proceed in order to achive those goals.
Keywords:
brand; marketing; repositioning; marketing; repositioning; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25309