Original title:
Marketingový mix velkých divadelních scén
Translated title:
Marketing Mix of Big Theatre Scenes
Authors:
Hájková, Martina ; Černá, Jitka (advisor) ; Janovský, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na marketing velkých divadelních scén, národních divadel. Cílem práce je zhodnocení marketingového mixu vybraných národních divadel ze zemí s podobným historickým zázemím a jejich následná komparace. Teoretická část představuje marketingový mix a jeho specifika pro divadelní sektor. Praktická část se zaměřuje na konkrétní marketingový mix českého Národního divadla, Slovenského národného divadla a rakouského Burgtheater a jejich komparaci.This bachelor thesis is focused on marketing of big theatre scenes, national theatres. The main goal of this thesis is evaluation of marketing mix of selected national theatres from countries with similar historical background and their subsequent comparison. The theoretical part will introduce marketing mix and specifics of theatre marketing. The practical part is focused on concrete marketing mix of Czech National Theatre, Slovak National Theatre and Austrian Burgtheater and their comparison.
Keywords:
marketing; marketing instruments; marketing mix; national theatre; theatre; divadlo; marketing; marketingové nástroje; marketingový mix; národní divadlo
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28193