Original title:
Firemná kultúra spoločnosti Vodafone Czech Republic a.s.
Translated title:
Corporate Culture of Vodafone Czech Republic a.s.
Authors:
Štalmachová, Ivana ; Džbánková, Zuzana (advisor) ; Soukupová, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Firemná kultúra je dôležitým indikátorom dlhodobej úspešnosti podniku. Predstavuje súbor hodnôt, noriem a postojov, ktoré sa formujú v procese vzájomnej interakcie jej členov a významným spôsobom ovplyvňujú všetky vnútropodnikové procesy a činnosti i vzťahy s okolím. Prvá časť diplomovej práce sa venuje popisu firemnej kultúry z teoretického hľadiska, čo zahŕňa definíciu pojmu, charakteristiku a typológiu firemnej kultúry, jej vzťah k riadiacim procesom firmy a tiež zmeny firemnej kultúry. Druhá časť je zameraná na popis a analýzu firemnej kultúry spoločnosti Vodafone Czech Republic a.s. Pozornosť je venovaná jej väzbe na stratégiu spoločnosti, jednotlivým prvkom firemnej kultúry a ich prejavom v internej komunikácii a vo vzťahu k zamestnancom. Samostatnú časť tvorí problematika spoločenskej zodpovednosti, ktorá je neoddeliteľnou súčasťou firemnej kultúry spoločnosti. Záver patrí zhodnoteniu firemnej kultúry Vodafonu s dôrazom na jej silu a výhody a nevýhody z nej vyplývajúce.Firemní kultura je důležitým indikátorem dlouhodobé úspěšnosti podniku. Představuje soubor hodnot, norem a postojů, které se formují v procesu vzájemní interakce její členů a významným způsobem ovlivňují všechny vnitropodnikové procesy a činnosti i vztahy s okolím. První část diplomové práce se věnuje popisu firemní kultury z teoretického hlediska, co zahrnuje definici pojmu, charakteristiku a typologii firemní kultury, její vztah k řídícím procesům firmy a taky změny firemní kultury. Druhá část je zaměřená na popis a analýzu firemní kultury společnosti Vodafone Czech Republic a.s. Pozornost je věnovaná její vazbě na strategii společnosti, jednotlivým prvkům firemní kultury a jejím projevům v interní komunikaci a ve vztahu k zaměstnancům. Samostatní část tvoří problematika společenské odpovědnosti, která je nedílnou součástí firemní kultury společnosti. Závěr patří zhodnocení firemní kultury Vodafonu s důrazem na její sílu a výhody a nevýhody z ní vyplývající.Corporate culture is considered as an important idicator of firm's long-term performance. It represents a collection of values, norms and attitudes that are shared in people in organization and that control the way they interact with each other and with stakeholders. First part of the thesis describes corporate culture from theoretical point of view, concretely definition, characteristics and typology of corporate culture, its relation to company's control processes and its changes. Second part of the thesis concentrates on analysis of corporate culture of Vodafone Czech Republic a.s. I paid attention to linkage between corporate culture and company strategy, elements of corporate culture and to its manifestations in internal communication and employees questions. Corporate Social Responsibility issue as an inseparable part of company's culture is analyzed as well. Final part of the thesis belongs to a review of Vodafone's corporate culture with focus on its strength and pros and cons implied.
Keywords:
changes of corporate culture; coordination; corporate culture; corporate culture typology; corporate social responsibility; elements of corporate culture; integration; motivation; strategy; strong corporate culture; structure of corporate culture; Vodafone; weak corporate culture; firemní kultura; integrace; koordinace; motivace; prvky firemní kultury; silná firemní kultura; slabá firemní kultura; společenská odpovědnost; strategie; struktura firemní kultury; typologie firemní kultury; Vodafone; změny firemní kultury
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24393