Original title:
Marketingová strategie festivalu Táborská setkání
Translated title:
Marketing strategy of the Táborská setkání festival
Authors:
Zamrzlová, Eva ; Postler, Milan (advisor) ; Horejsková, Lenka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá představením marketingové strategie festivalu Táborská setkání. První, teoretická část práce obecně popisuje marketing, marketingový mix a marketingové strategie. Praktická část je věnována charakteristice města Tábor a festivalu Táborská setkání, dále analýze její cílové skupiny, analýze konkurence a dosavadní marketingové strategii. Na základě těchto výzkumů byla sestavena SWOT analýza, v jejíž korespondenci byly identifikovány cíle Táborských setkání. S ohledem na výsledky zjištěné vlastním terénním šetřením byla navržena konkrétní doporučení tvořící nově navrhovanou marketingovou strategii.The bachelor thesis deals with introducing the marketing strategy of the Táborská setkání festival. The first theoretical part of the work describes in general marketing, marketing mix and marketing strategies. The practical part is given to description of the Táborská setkání festival, then to analysis of its target group, to analysis of its competition and of previous marketing strategy. SWOT analysis is made up on the grounds of these researches. Particular, concrete recommendations for the new marketing strategy were suggested according to the conducted market research.
Keywords:
marketing; marketing strategy; Táborská setkání; marketingová strategie; marketingový mix; Táborská setkání
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24339