Original title:
Marketingová strategie značky Listerine Smart Rinse
Translated title:
Marketing Strategy of Listerine Smart Rinse
Authors:
Vávrová, Helena ; Postler, Milan (advisor) ; Brudňáková, Petra (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem této diplomové práce je zanalyzovat marketingovou strategii značky Listerine Smart Rinse a na základě jejího vyhodnocení navrhnout případná vylepšení do budoucna. Teoretická část je rozdělena do tří kapitol. První se zabývá obecnou podstatou marketingu a definicí marketingového procesu. Druhá kapitola řeší značkovou politikou a význam značky v marketingu. Třetí kapitola nabízí základní teoretické přístupy pro formulaci produktové, cenové, komunikační a distribuční strategie, které jsou následně aplikovány v praktické části. Po teoretické části následuje detailní analýza marketingové strategie značky Listerine Smart Rinse z pohledu 4P marketingového mixu. Na základě zjištěných poznatků jsou v poslední kapitole formulována doporučení na vylepšení marketingové strategie do budoucna.The aim of the diploma thesis is to analyse marketing strategy of Listerine Smart Rinse and recommend possible improvements into the future. Theoretical part is divided into three chapters. The first chapter deals with the essence of marketing and definition of marketing process. The second chapter covers brand policy and the importance of brand in marketing. The third chapter offers basic theoretical approaches for the formulation of product, pricing, promotional and distribution strategy which are applied in the practical part. The theoretical part is followed by analysis of Listerine Smart Rinse strategy in terms of 4Ps -- product, price, promotional and distribution policy. Based on the findings there are recommendations offered in the last chapter to improve marketing strategy for the future.
Keywords:
Brand; Listerine Smart Rinse; Marketing srategy; Listerine Smart Rinse; Marketingová strategie; Značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26178