Original title:
Návrh marketingové strategie pro Dům dětí a mládeže Praha 10
Translated title:
Draft of Marketing Strategies for House for Children and Adolescents Prague 10
Authors:
Smolková, Monika ; Postler, Milan (advisor) ; Semianiaka, Andrei (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce je zaměřena na zmapování makretingových aktivit a strategie neziskové organizace. Hlavním cílem je analýza současné marketingové strategie Domu dětí a mládeže Praha 10 - Domu UM a na základě zjištěných skutečností návrh jejích doporučení. Vytvoření strategie je neméně důležité a potřebné tak jako u organizace ziskové, proto marketing nachází uplatnění i v této sociální oblasti. V teoretické části je vysvětlena základní podstata pojmu marketing a jeho historickký vývoj, charakterizován pojem nezisková organizace a vyznačen termín služba a její marketing. Podrobněji se zabývá plánovacím procesem, kde je hlavním bodem i typologie obecných marketingových strategií a výčet strategií specifických pro neziskový sektor. V praktické části je představen Dům dětí a mládeže Praha 10 - Dům UM a jeho činnost. Za pomoci teoretických znalostí je provedena situační analýza a na základě jejích výsledků práce navrhuje doporučení pro stávající strategii Domu UM.This thesis is focused on charting of marketing activities and strategy of non-profit making organization. The main objective is to analyze the current marketing strategy for House for Children and Adolescence Prague 10 and identification of a draft recommendation. The theoretical part explains main terms such as marketing and its history, non-profit making organization, service adn marketing of services. Addresses in detail the thesis solves planning process and typology of basic marketing strategies and specific strategies for nonprofit sector. In the practical part there is introduce the House for Children and Adolescence Prague 10 and it's activities. With the help of theoretical knowledge is made situation analysis and suggest improvements of current marketing strategy.
Keywords:
marketing strategy; non-profit making organization; online communication; marketingová strategie; nezisková organizace; online komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26177