Original title:
Využití služeb sociálních sítí ve firmě
Translated title:
Exploitation of social web sites by companies
Authors:
Vondrášek, Petr ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Basl, Josef (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce se zabývá možnostmi využití služeb, které dnes nabízejí sociální sítě firmám. Cílem této práce tedy bylo seznámit se třemi dnes nejpopulárnějšími sociálními sítěmi, představit možnosti, které firmám nabízejí a uvést doporučení pro jejich správné využívání. Práce dále obsahuje v praktické části výsledky dotazníkového řízení. To bylo zaměřeno na zjištění toho, jak uživatelé sociálních sítí vnímají činnost firem na sociálních sítích. Dále se v této části nachází případové studie dvou odlišných firem, na kterých bych chtěl předvést, jak se sociální sítě správně využívají v praxi.This bachelor thesis discusses the possible utilizations of services offered by social networks to companies. The aim of the thesis is to get acquainted with the three most popular social networks, present services they offer to companies and make recommendations for its optimal usage. Furthermore, the thesis incorporates the outputs of the questionnaire, which has focused on social networks users' perception of corporate activities on social networks. Moreover, case studies of two particular firms are included in the applicative part of the thesis to illustrate the social networks' exploitation in practice.
Keywords:
comunication; Facebook; marketing; Myspace; Social network; Twitter; Facebook; komunikace; marketing; Myspace; Sociální síť; Twitter
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27368