Original title:
Prezentace firmy a jejich produktů pomocí různých grafických technik a postupů
Translated title:
Presentation of companies and their products by using different graphic techniques
Authors:
Šrámek, Michal ; Šedivá, Zuzana (advisor) ; Benáčanová, Helena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce popisuje základní metody a principy, které se využívají k prezentaci společnosti a jejich produktů prostřednictvím internetu. Autor se v ní teoreticky zaměřuje na základní grafické prvky webdesignu, psychologické působení barev a tvarů, reklamu a marketing. Velká pozornost je dána především prezentaci společnosti a jejich produktů. Jaké techniky se používají při prezentaci produktů na internetu. Velký důraz je kladen na grafické zpracování prezentace a vhodnost výběru grafických formátů pro prezentaci produktů. Následně se autor zmiňuje o standardech, které jsou používané na internetu, a které by společnosti měly dodržovat. V práci je část textu věnována i statistikám návštěvnosti, nakupování na internetu a na to, jaké atributy by webové prezentace měly splňovat podle vybrané analýzy. V praktické části práce autor analyzuje vybrané webové prezentace společností a jejich produktů. Následně se autor zaměřuje na výhody, nedostatky a vytváří doporučení ke zlepšení webové prezentace.This bachelor's work describes the basic methods and principles, which are used for presenting the company and their products via the internet. The author focuses theoretically on the basic graphic elements of web design, the psychological effects of colors and shapes, advertising and marketing. Great attention is given primarily for presenting companies and their products. What techniques are used in the presentation of products on the internet. Great emphasis is placed on graphic design and presentation of the relevance of graphics formats for presentation of products. Subsequently, the author refers to standards that are used on the Iternet and companies should follow them. Part of this work is devoted to traffic statistic on the internet, shopping and what attributes of the website should satisfy according to subgroup analysis. In the practical part of the bachelor's work the autor is analyzing selected companies and their products. Subsequently, the author focuses on the advantages, disadvantages, for which he creates recommendations, that can improve the website.
Keywords:
Graphic analysis of the companies presenting their products; Graphic techniques for product presentation; Presentation of product; Analýza firem, které prezentují své produkty na internetu; Grafické techniky využívané pro prezentaci produktů; Prezentace produktů
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27367