Original title:
Analýza Corporate Identity společnosti MEDIARESEARCH, a.s.
Translated title:
Analysis of Corporate Identity and Marketing Communication of MEDIARESEARCH, a.s.
Authors:
Mazal, Jan ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Ivánková, Alena (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce si klade za cíl stanovit seznam doporučení, postupů a návrhů, na základě kterých by společnost Mediaresearch mohla efektivně využívat marketingové komunikace a budovat jednotnou firemní identitu. Prostřednictvím silné identity pak bude moci ovlivňovat svou image u stakeholderů. V teoretické části jsou popsány jednotlivé prvky podnikové identity včetně pro ně platných současných trendů. Tyto komponenty jsou pak doplněny o vhodné metody výzkumu pro analýzu stávajícího stavu. Na teoretickou část navazuje analýza tržní pozice firmy. Pro vyvozování doporučení jsou kromě analýzy stávajících postupů použity závěry dvou interních zaměstnaneckých průzkumů a pohovorů s představenstvem. Každý prvek firemní identity je analyzován samostatně a z jednotlivých závěrů jsou následně v souvislostech vyvozena marketingová doporučení.This thesis aims to establish the recommendations, proposals and procedures under which the company Mediaresearch will be able effectively use marketing communication and build a unique Corporate Identity. Through strong identity company will be able to influence its image among stakeholders. The theoretical part describes the different elements of corporate identity including the current trends. These components are then supplemented by appropriate research methods for the situation analysis. The theoretical part is followed by analysis of the company's market position. In addition to the analysis of current practices the findings of two internal employee surveys and interviews with the Board are used for the deduction of the recommendations. Each element of corporate identity is analysed separately and marketing recommendations are then drawn in wider context.
Keywords:
Corporate Identity; Design; Image; Marketing Communication; design; Firemní identita; image; marketingová komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25623