Original title:
Image a identita značky Quiksilver
Translated title:
Brand image and identity of Quiksilver
Authors:
Simanová, Jana ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Práca je zameraná na image a identitu značky Quiksilver. V teoretickej časti objasňujem rozdiel medzi jednotlivými pojmami a to ako napríklad značka, hodnota značky, jej image a identita. Zároveň popisujem aj ďalšie pojmy, ktoré s touto problematikou súvisia. V praktickej časti pristupujem k samotnej analýze vnímania značky Quiksilver na našom trhu.Práce je zaměřena na image a identitu značky Quiksilver. V teoretické části objasňuji rozdíl mezi jednotlivými pojmy a to například značka, hodnota značky, její image a identita. Zároveň popisuji i další pojmy, které s touto problematikou souvisí. V praktické části přistupuji k samotné analýze vnímání značky Quiksilver na našem trhu.The thesis focuses on Quiksilver brand image and identity. The theoretical part explains the differences between the concepts, for example concept of the brand, brand value, image and identity, as well as other concepts, which are related to this issue. The practical part analyses the perception of the brand on our market.
Keywords:
brand; brand identity; brand image; Quiksilver; snowboarding; identita značky; image značky; Quiksilver; snowboarding; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/24367