Název:
Uplatnění Web 2.0 v podnikovém prostředí
Překlad názvu:
Applying web 2.0 in the enterprise information systems
Autoři:
Louthan, Oldřich ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Termínem Web 2.0 se dnes vyjadřuje druhá generaci webových služeb a nástrojů, které umožňují uživatelům komunikovat, spolupracovat a sdílet informace. Firemní blogy a wiki, sociální sítě, kolaborativní prostředí, sociální bookmarking: existuje mnoho nástrojů a služeb webu 2.0, které se stále vyvíjí. A všechny mohou najít využití v byznysu. V posledních letech je patrný dlouhodobý proces pronikání webu 2.0 do byznysu. Web 2.0 mění způsob, jakým uživatel působí na ostatní, což si vynucuje změny ve způsobu komunikace podniků se zákazníky. Stejně významné je, jak web 2.0 ovlivňuje firemní kolaborativní procesy. Záměrem mé diplomové práce je analyzovat nástroje a služby webu 2.0 a jejich možné přínosy plynoucí z jejich integrace do business procesů a podnikových informačních systémů. Primárně se zaměřím na možnosti, jak pomocí webu 2.0 zefektivnit podnikové procesy, snížit náklady a oslovit nové zákazníky. Na oblast reklamy na sociálních sítích se primárně zaměřovat nebudu. Také se pokusím popsat některé relevantní trendy v této oblasti. Závěrečným cílem mé práce je teoreticky analyzovat reálnou organizaci a navrhnout integraci a využití služeb a nástrojů webu 2.0. Čtenáři najdou v mé práci nejnovější trendy i náměty pro inovace.Web 2.0 is now used to describe a second generation of web-based services and tools, which allow their users to communicate, work together and share information. Corporate blogs, wikis, social networks, colaborative services, social bookmarking: there is a plenty of web 2.0 tools, they are constantly evolving and can be integrated into business. In the past few years there's been a significant process of adoption of web 2.0 and social technologies by businesses. Web 2.0 changes the way user interacts with another users and this enforces a change in the way business communicate with customers. As equally significant Web 2.0 changes a processes of internal collaboration. The object of my diploma work is an analysis of web 2.0 tools and services and possible benefits of their integration into business processes and information systems of the organizations. I will concentrate primarily on possibilities how to make business processes more effective, lower business costs, get new customers etc., not on advertising on social networks. I will also try to describe some latest relevant web 2.0 trends. The final goal of my work is to analyse an existing organisation and create an concept for web 2.0 tools and services adoption and integration. Readers will be able to find a latest trends and motivation for business inovations in my diploma work.
Klíčová slova:
Facebook; Sociální sítě; web 2.0; Facebook; social CRM; web 2.0
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/26519