Original title:
In-store komunikace ve společnosti Ahold Czech Republic, a.s.
Translated title:
In-store communication in Ahold Czech Republic, a. s. Company
Authors:
Procházková, Jitka ; Postler, Milan (advisor) ; Mikeš, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je analyzovat in-store komunikaci pravidelných akcích v prodejnách Albert -- zhodnotit používané materiály a reklamní nosiče, srovnat její formu s konkurencí, odhalit její slabé stránky a navrhnout možnosti, jak případné nedostatky odstranit. Prodejny Albert na území ČR provozuje společnost Ahold, a to ve dvou obchodních formátech -- supermarket a hypermarket. První část práce se zabývá teoretickým pozadím. Druhá část popisuje český maloobchodní trh. Zaměřuje se především na maloobchodní řetězce, charakterizuje českého zákazníka a v neposlední řadě obecně zmiňuje podobu in-store komunikace v ČR. Poté již následuje samotná analýza in-store komunikace společnosti Ahold Czech Republic, a. s., která se opírá o vlastní šetření autorky v prodejnách Albert a ve vybraných konkurenčních prodejnách a dále o vlastní výzkumy autorky a ostatní dostupné výzkumy z této oblasti. Na základě výše uvedené analýzy je v závěru shrnuta současná forma in-store komunikace v prodejnách Albert. Závěr též obsahuje konkrétní návrhy autorky pro její zefektivnění.The aim of this paper is to analyse the in-store communication of regular promotional actions in Albert stores -- to evaluate used materials and advertising support, to compare its form with competition, to reveal its weaknesses and to propose how to eliminate possible inadequacies. Albert stores are run by Ahold Company in two formats in the Czech Republic -- supermarket and hypermarket. The first part of the paper deals with theoretical background. The second part describes the Czech retail market; above all the retail chains, main characteristics of the Czech costumer and also in-store communication in the Czech Republic in general. Consequently, the in-store communication analysis of Ahold Czech Republic, a. s. Company follows. The analysis is based on an author's investigation in Albert stores and in the selected competitive stores and also on author's researches and the other available researches. In terms of the analysis mentioned above a summary of the recent in-store communication in Albert stores is presented. The conclusion also mentions author's concrete proposals for achieving its higher effectiveness.
Keywords:
ahold; communication; instore; ahold; instore; komunikace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26153