Original title:
Politický marketing 2010
Translated title:
Political marketing 2010
Authors:
Hanulay, Juraj ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Boučková, Jana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca "Politický marketing použitý v voľbách do NR SR 2010" sa zaoberá priblížením politického marketingu z 2 pohľadov a to teoretického a praktického. V teoretickej časti dochádza k objasneniu pojmu politického marketingu a jeho role v volebných kampaniach, v stručnosti sú priblížené sociálne siete ktoré tvoria samozrejmosť v politickom marketingu. V praktickej časti približujem predvolebnú situáciu na Slovensku, aplikáciu politického marketingu v parlamentných voľbách v roku 2010 v Slovenskej republike, výsledky volieb na následné zhodnotenie efektívností strán v použití marketingových zdrojov.Diplomová práce "Politický marketing použitý v volbách do NR SR 2010" se zabývá přiblížením politického marketingu z 2 pohledů a to teoretického a praktického. V teoretické části dochází k objasnění pojmu politického marketingu a jeho role v volebních kampaních, v stručnosti jsou přiblíženy sociální sítě které tvoří samozřejmost v politickém marketingu. V praktické části přibližuji předvolební situaci na Slovensku, aplikaci politického marketingu v parlamentních volbách v roce 2010 v České republice, výsledky voleb na následné hodnocení efektivnosti stran v použití marketingových zdrojů.Thesis: "Political marketing used in NC elections 2010" deals with the proximity of political marketing from two perspectives and the theoretical and practical. The theoretical part is clarified the concept of political marketing and its role in electoral campaigns, in brief are approximated social networks which are commonplace in political marketing. The practical part of which approximates the pre-election situation in Slovakia, the application of political marketing in the parliamentary elections in 2010 in the Slovak Republic, the election results for the subsequent assessment of the effectiveness of parties in the use of marketing resources.
Keywords:
Billboard; Campaign; Internet; Political marketing; Political strategy; Billboard; Internet; Kampan; Politická stratégia; Politický marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25148