Original title:
Analýza ponuky vybranej cestovnej kancelárie zameranej na detské tábory
Translated title:
Supply analysis of the travel agency specialized on children’s camps
Authors:
Soušková, Silvia ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Herget, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Cieľom bakalárskej práce je rozobrať ponuku cestovnej kancelárie C.K. Agentúry Eso. V úvode práce sú vysvetlené základné pojmy z oblasti cestovného ruchu, ako cestovná kancelária, cestovná agentúra a vymedzený je aj pojem sociálny cestovný ruch. Nasledujúca kapitola popisuje detské tábory a špecifické znaky, ktoré musia byť pri organizovaní zotavovacích podujatí dodržané. Ďalšie kapitoly sa už venujú konkrétnej cestovnej kancelárii a analýze služieb tvoriacich jej letný tábor "Na Baronu Paprsek". Rozobraná je aj propagácia a podpora predaja, ktoré cestovná kancelária používa na oslovenie zákazníkov. V závere práce je tento letný tábor zhodnotený na základe dotazníkového prieskumu a práca je ukončená SWOT analýzou.Cílem práce je analyzovat nabídku cestovní kanceláře C. K. Agentury Eso. V úvodu práce jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti cestovního ruchu jako například cestovní kancelář, cestovní agentura či je zde vymezen pojem sociální cestovní ruch. Následující kapitola popisuje dětské tábory a specifické znaky, které musí být při organizování zotavovacích akcií dodrženy. Následující kapitoly se už věnují konkrétní cestovní kanceláři a analýze služeb tvořících její letní tábor "Na Baronu Paprsek". Rozebírána je také propagace a podpora prodeje, kterou cestovní kancelář využívá k oslovení zákazníků. V závěru práce je tento letní tábor vyhodnocen na základě dotazníkového průzkumu a práce je ukončena SWOT analýzou.The aim of this bachelor thesis is to analyze the offer of the travel agency C.K. Agentura Eso. In the first chapter, basic tourism terms are defined, such as travel agency and travel agent. Also the term social tourism is explained. The following chapter describes children's camps and specific steps that have to be fulfilled when organizing actions for children. The main part of the thesis describes the travel agency itself and analyses services that create the summer camp "Na Baronu Paprsek." Advertising and sales promotion that this travel agency uses to speak to customers are also analyzed. In the last part, the summer camp is evaluated according to the questionnaire survey. The thesis is closed by the summary in SWOT analysis.
Keywords:
children camp; Na Baronu Paprsek; travel agency; cestovní kancelář; dětský tábor; Na Baronu Paprsek
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25505