Original title:
Marketingová strategie vybrané cestovní kanceláře
Translated title:
Marketing strategy of a selected travel agency
Authors:
Bydžovská, Kateřina ; Petrů, Zdenka (advisor) ; Herget, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na analýzu marketingové strategie, její zhodnocení a návrhy na zlepšení. Nejprve jsou charakterizovány základní pojmy marketingu, jsou vysvětleny principy strategického marketingu a charakterizován trh cestovního ruchu. Poté je analyzována marketingová strategie Zájezdy pro děti - CK Ivana Ježková. Na základě provedených analýz jsou doporučeny návrhy na zlepšení marketingové strategie.The thesis is focused on analysis, evaluation and improvement proposals of a marketing strategy. First, basic marketing terms are defined, strategic marketing principles are explained and tourism market is characterized. Second, the marketing strategy of the travel agency Zájezdy pro děti - CK Ivana Ježková is analysed. On the basis of analyses the improvement of marketing strategy is proposed.
Keywords:
marketing in tourism; marketing mix; marketing strategy; tourism market; travel agency; cestovní kancelář; marketing v cestovním ruchu; marketingová strategie; marketingový mix; trh cestovního ruchu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26510