Original title:
Marketing MF DNES a iDnes.
Translated title:
Marketing of MF DNES and iDNES.cz
Authors:
Vaňo, Lukáš ; Štědroň, Bohumír (advisor) ; Procházka, Jan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce se zaměřuje na zkoumání současného postavení deníku Mladá fronta DNES a internetového portálu iDNES.cz na českém mediálním trhu. Novinový, stejně jako internetový trh neustále prochází určitými změnami zapříčiněnými především technologickým pokrokem a vývojem společnosti. Oba produkty spadají pod mediální skupinu Mafra, která musí reagovat na neustálý rozvoj internetu, jako dynamicky rostoucího médiatypu, na úkor tiskovin. Předpokladem úspěchu je úzká spolupráce mezi oběma zpravodajskými kanály a časté využívání možností propagace v rámci ostatních médií spadající pod mediální skupinu Mafra.This graduation thesis is aimed to identify the current situation of the newspapers Mladá fronta DNES and the internet portal iDNES.cz in the Czech media market. The print market, as well as the Internet market is undergoing some changes mainly caused by technological progress and society development. Both products are under control from the Mafra Media Group, which has to respond to the ongoing development of the Internet, as a dynamically growing media type at the expense of newspapers. The success is the close cooperation between both journal channels and frequent use of the possibilities of promotion in other media under the Mafra Media Group.
Keywords:
iDNES; Mafra; media market; media types; MF DNES; publishers; iDNES; Mafra; mediální trh; MF DNES; médiatyp; vydavatelství
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26508