Original title:
Marketingový mix mobilního operátora
Translated title:
Marketing mix of provider of mobile services
Authors:
Soukup, Aleš ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Stříteský, Václav (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se věnuje společnosti Vodafone a jejímu stěţejnímu produktu Tarifům na míru, který je analyzován na základě kostry marketingového mixu. Cílem práce je charakterizovat specifický český trh, pozici společnosti Vodafone na tomto trhu a poté představit její současný produkt a následně jej analyzovat. Analýzy obsahují mimo jiné rozdělení produktu do jednotlivých vrstev, ţivotní cyklus produktu, analýzu trendu vývoje počtu zákazníků, zhodnocení úspěšnosti stávajícího produktu a komparaci cen na základě předem stanoveného spotřebního koše. Data pro analýzy jsou čerpána z oficiálních externích i interních zdrojů společnosti Vodafone Czech Republic a.s.Bachelor thesis is focused on Vodafone and their current product called "Tarify na míru" which is analyzed on basis of marketing mix. The aim of this thesis is to specify Czech market of mobile services, position of Vodafone in this market and then introduce their nowadays product and analyse it. Analyses include layers of product concept, product lifecycle, analysis of development of customers, assessment of success of this product and comparison of price based on predetermined price baskets. Data is mined from both resources -- external and internal resources of Vodafone Czech Republic a.s.
Keywords:
customer; layers of product concept; marketing mix; price basket; product lifecycle; Vodafone; marketingový mix; spotřební koš; Vodafone; vrstvy produktu; zákazník; životní cyklus produktu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25802