Original title:
Vnímání značek studenty českých vysokých škol
Translated title:
Perceived brand value among students of Czech universities
Authors:
Benedikt, Jiří ; Kališová, Libuše (advisor) ; Zamazalová, Marcela (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2007
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Vnímaná hodnota značky je tvořena její aktivní i pasivní znalostí,vnímanou kvalitou, zákaznickou věrností značce a dalšími složkami. Spolu s dalšími asociacemi a hodnocení jsou v této práci zkoumány čtyři české a čtyři zahraniční značky mezi studenty českých vysokých škol. Cílem je porovnat a zhodnoti výsledky značek z různých kategorií a najít jejich silné a slabé stránkyThe perceived brand value consists of brand's recall and recognition, perceived quality, customer loyalty to the brand and other factors. These factors, together with other associations and values are researched in this thesis on four Czech and four foreign brands among students of Czech universities. The aim is to compare and evaluate results of the research of brands in different branches of business and to find its strengths and weaknesses.
Keywords:
brand; brand management; brand value; marketing; brand management; marketing; vnímaná hodnota značky; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/11413