Original title:
Marketingová studie turistické oblasti Střední Čechy - Jih
Translated title:
Marketing study of tourist area Central Bohemia - South
Authors:
Vostrá, Alena ; Valentová, Jana (advisor) ; Hošek, Rostislav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato závěrečná práce je věnována turistické oblasti Střední Čechy -- Jih, která je součástí turistického regionu Střední Čechy. Cílem práce je zhodnotit organizaci řízení cestovního ruchu v destinaci, provést studii primární a sekundární nabídky cestovního ruchu a zhodnotit prezentaci a propagaci dané oblasti a následně uvést vlastní návrhy a doporučení na zlepšení jak řízení, tak propagace. Součástí práce je rovněž vlastní marketingový výzkum, zabývající se preferencemi potenciálních návštěvníků a povědomím o destinaci, a zabývající se postojem místních obyvatel k návštěvníkům destinace. Provedena byla také analýza vnějšího prostředí (PEST analýza) turistické oblasti a byl vytvořen přehled silných a slabých stránek destinace a příležitostí a hrozeb k dalšímu rozvoji cestovního ruchu v ní.This diploma thesis is about the tourist area Central Bohemia - South , which belongs to the tourist region Central Bohemia. The main target of this thesis is to evaluate the management organization in this destination, to carry out the study of the primary and secondary tourism offer and also to evaluate the presentation and promotion of this area and introduce proper suggestions and recommendations for improvement of management and promotion. Part of the thesis is also author's own research of preferences of potential visitors, image and the research of attitude of locals to visitors. Also the PEST analysis of this destination was carried out and then was created the list of strenghts and weaknesses of the tourist area and the list of opportunities and threats for the next development of tourism.
Keywords:
destination management; destination marketing; marketing research; PEST analysis; primary and secondary tourism offer; SWOT analysis; management destinace; marketing destinace; marketingový výzkum; PEST analýza; primírní a sekundární nabídka cestovního ruchu; SWOT analýza
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26147