Název:
Politický marketing - Image politických stran v ČR
Překlad názvu:
Political marketing - Image of political parties in the Czech republic
Autoři:
Jeřábková, Veronika ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tématem diplomové práce je politický marketing se zaměřením hlavně na marketingovou komunikaci českých politických stran. Název práce je "Image politických stran v ČR" a popisuje užití politického marketingu jeho metod a nástrojů v českém politickém prostředí. Nejprve jsou v práci popsány postupy politického marketingu hlavně v oblasti komunikace politických stran, a jak jednotlivé nástroje komunikace využívá pět vybraných stran (ODS, ČSSD, KSČM, TOP 09, VV). Co dělají dobře, v čem spočívají nedostatky jejich komunikace apod. Práce se zaměřuje na image vybraných politických stran. Cílem je zjistit, zda se identita (zamýšlená image) jednotlivých stran shoduje s image vnímanou mladými vysokoškoláky (18-30 let). Za tímto účelem byla provedena focus group a následné dotazníkové šetření zjišťující image stran. Práce pak porovnává výsledky šetření se zamýšlenou image stran zjištěnou pomocí rozhovorů s marketingovými manažery jednotlivých stran. Navíc práce obsahuje doporučení stranám na zlepšení jejich komunikace, kterým by dosáhly plánované image u mladých.The topic of this thesis is political marketing with a focus on marketing communication of Czech political parties. Its title is "Image of political parties in the Czech republic" and describes use of political marketing and its methods or instruments in Czech political environment. At first the thesis describes methods of political marketing especially marketing communication and how five chosen Czech political parties (ODS, ČSSD, KSČM, TOP 09, VV) use them. What is useful, where are mistakes etc. The thesis is focused on image of chosen parties. The aim is to find out, if the identity (planned image) of political parties corresponds with perceived image by young people (18-30 years, university educated). Due to this aim a focus group and a quantitative research were conducted. Their results were compared with planned image detected in interviews with marketing managers of particular parties (except VV). Moreover the thesis contains recommendations for parties for improving their communication to achieve their planned image.
Klíčová slova:
identita českých politických stran; image českých politických stran; marketingová komunikace českých politických stran; politický marketing; výzkum image českých politických stran; identity of Czech political parties; image of Czech political parties; marketing communication of Czech political parties; political marketing; research of image of Czech political parties
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/25146