Original title:
Marketingový mix knižního e-shopu
Translated title:
Marketing mix of the book e-shop
Authors:
Balašová, Jana ; Zamazalová, Marcela (advisor) ; Vávra, Oldřich (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá marketingovým mixem knižního e-shopu. Cílem práce je zhodnotit na základě analýzy konkurence možnosti umístění e-shopu na trhu, dále navrhnout, jaké nástroje komunikační politiky jsou pro takový obchod vhodné a v neposlední řadě doporučit, jakou cenovou strategii by bylo příhodné zvolit. Tato práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou představeny nástroje internetového marketingu a v praktické části jsou pak tyto nástroje analyzovány z hlediska vhodnosti využití v tomto konkrétním případě.This bachelor thesis deals with the marketing mix of the book e-shop. The goal of this thesis is to evaluate the possibilities of positioning the e-shop in the market on the basis of competition analysis. Another aim is to suggest which tools of communications policy are proper for such a shop and last but not least to recommend what kind of pricing strategy is opportune to choose. This thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part are presented the Internet Marketing Tools and in the practical part these tools are analyzed from the point of view of utilization in this particular case.
Keywords:
Book Fair; Competition Analysis; e-shop; Internet Marketing; Marketing Mix; analýza konkurence; e-shop; internetový marketing; knižní trh; marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26849