Original title:
Výrobková politika na Internetu
Translated title:
Product policy on Internet
Authors:
Součková, Pavla ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Slaba, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je analyzovat vybrané aspekty výrobkové politiky na internetu. Na statistikách z posledních let je demonstrován rychlý vývoj online nakupování. První kapitola zahrnuje specifika marketingového mixu na internetu a zavedení produktu do online prodeje. Druhá kapitola je zaměřena na specifika e-commerce a prozkoumání statistik online nákupů. Ve třetí kapitole jsou nastíněny nové trendy a možnosti dalšího vývoje nakupování na internetu.The aim of this bachelor thesis is to analyse selected aspects of product policy on Internet. Using statistics from recent years is demonstrated the rapid development of online shopping. The first chapter includes the specifics of marketing mix on internet and the proces of launching new products into online sales. The second chapter focuses on the specifics of e-commerce and on examining statistics of online sales. In the third chapter are outlined new trends and possibilities of further development of online shopping.
Keywords:
e-commerce; online shopping; product policy; e-komerce; online nakupování; výrobková politika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/25461