Original title:
Politický marketing v komunálních volbách 2010: případová studie Karviná
Translated title:
Political marketing in the municipal elections 2010: The Case study Karvina
Authors:
Křístková, Jana ; Dvořáková, Vladimíra (advisor) ; Vymětal, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce zkoumá vliv politického marketingu na volební výsledky komunálních voleb v Karviné v roce 2010. V první části se soustřeďuje na teorii politického marketingu, následuje vymezení komunálních voleb dle zákona a historický přehled volebních výsledků komunálních voleb v Karviné od vzniku samostatné České republiky v závislosti na celostátní politické situaci. Závěrečná kapitola pak již analyzuje využité techniky politické propagace a témata kampaně.The thesis examines the influence of political marketing on the election results of municipal elections in Karvina in 2010. The first part focuses on the theory of political marketing. The next section defines municipal elections according to the law and presents the historic overview of the election results of local elections in Karviná since the foundation of Czech Republic, depending on the national political situation. The final chapter analyzes technics of political propagation and campaign themes.
Keywords:
Campaign; Municipal elections; Political marketing; Komunální volby; Politický marketing; Předvolební kampaň
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/27886