Original title:
Ekonomické aspekty popkultury
Translated title:
Economic aspects of pop culture
Authors:
Tuháčková, Eva ; Hucková, Barbara (advisor) ; Hanzlík, Jan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zaměřuje na hledání rozdílu mezi vysokou a nízkou kulturou jako prvotního rozdělení v porovnání s kulturními teoretiky, kritiky a sociology zabývající se touto problematikou. Cílem je zjistit co vede jednotlivé kulturní recipienty ke svému výběru, jaké marketingové a další vlivy recipienty ovlivňují a prostřednictvím jakých nástrojů se tak děje. Zjištěné závěry by měly analyzovat ekonomickou podstatu popkultury, nastínit její budoucí vývoj vzhledem k společnosti a jejímu ekonomickému rozhodování.The work is focused on finding the difference between high and low culture as a primary distribution in comparison with cultural theorists, critics and social scientists dealing with this issue. The aim is to find out what makes each culture to its choice of recipients, which marketing ways and other factors affecting the recipients and instruments through which this happens. Reported conclusions should analyze the economic substance of pop culture, charting its future development because of society's economic decisions.
Keywords:
branding; high and pop culture; kitsch; lifestyle; media; branding; kýč; média; vysoká a populární kultura; životní styl
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/26291