Název:
Ekonomické aspekty popkultury
Překlad názvu:
Economic aspects of pop culture
Autoři:
Tuháčková, Eva ; Hucková, Barbara (vedoucí práce) ; Hanzlík, Jan (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2011
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce se zaměřuje na hledání rozdílu mezi vysokou a nízkou kulturou jako prvotního rozdělení v porovnání s kulturními teoretiky, kritiky a sociology zabývající se touto problematikou. Cílem je zjistit co vede jednotlivé kulturní recipienty ke svému výběru, jaké marketingové a další vlivy recipienty ovlivňují a prostřednictvím jakých nástrojů se tak děje. Zjištěné závěry by měly analyzovat ekonomickou podstatu popkultury, nastínit její budoucí vývoj vzhledem k společnosti a jejímu ekonomickému rozhodování.The work is focused on finding the difference between high and low culture as a primary distribution in comparison with cultural theorists, critics and social scientists dealing with this issue. The aim is to find out what makes each culture to its choice of recipients, which marketing ways and other factors affecting the recipients and instruments through which this happens. Reported conclusions should analyze the economic substance of pop culture, charting its future development because of society's economic decisions.
Klíčová slova:
branding; kýč; média; vysoká a populární kultura; životní styl; branding; high and pop culture; kitsch; lifestyle; media
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/26291