Original title:
Využití sociálních sítí pro marketing pro malé a střední firmy
Translated title:
The use of social networks in marketing small and medium enterprises
Authors:
Neradová, Jaroslava ; Trčka, Adam (advisor) ; Molnár, Zdeněk (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce je soustředěna především na marketing v prostředí sociálních sítí a internetu. Je zde popsáno, jak by měli firmy pri vytváření marketingu na sociálních sítích postupovat a jakými pravidly SMO (optimalizace pro sociální média) by se měli řídit. V teoretické části se seznámíme co to vlastně sociální sítě jsou, kdy a za jakých podmínek vznikly a nechybí ani přehled těch nejznámějších, které jsou i blíže specifikovány. Nejvíce se zaměřuji na sociální síť Facebook, který je zřejmě nejpopulárnější a také pro marketing hojně využívaný. Praktická část zahrnuje představení marketingových postupů firmy, kterou jsem si vybrala jako praktický příklad společnosti využívající tuto strategii. Po té následuje analýza jejich současné situace a následné nastínění optimálního řešení pro webové stránky a využití sociální sítě.This work is concentrated on marketing in an environment of social networks and the Internet. It describes how the company had in creating marketing on social networks and what rules do SMO (social media optimization) should follow. In the theoretical part, learn about what is actually social networks are, when and under what conditions, and naturally there arose an overview of the most famous, which are further specified. Most focus on the social network Facebook, which is probably the most popular and widely used for marketing. The practical part includes the presentation of the company marketing practices, which I chose as a practical example of using this strategy. Then follows an analysis of their current situation and then outline the optimal solution for web pages and use social networks.
Keywords:
Facebook; marketing; social networks; Facebook; marketing; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28341