Original title:
Internetový marketing prostřednictvím socálních sítí a PPC
Translated title:
Internet marketing through social networks and PPC
Authors:
Koubek, Martin ; Molnár, Zdeněk (advisor) ; Trčka, Adam (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2011
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato práce ukazuje, jaké jsou nástroje internetového marketingu, v jakém rozsahu jsou schopny firmě tyto nástroje vypomoct a pro jaké z nich se rozhodnout. V úvodní teoretické části popisuje současné nástroje internetového marketingu, typy internetových reklamních kampaní a sociálních sítí. Poté následuje praktická stěžejní část této práce. V ní se věnuji konkrétnímu řešení internetové prezentace malého podniku. Popisuji volbu PPC systémů a tvorbu reklamních sestav v těchto systémech. Dále ukazuji jejich optimalizaci a výsledky této optimalizace. Popisuji možnosti sociálních sítí a konkrétní provedení firemní prezentace prostřednictvím sítě Facebook.This work presents tools of internet marketing, their potential to help in business and which one decide to choose. In the beginning theoretical part, my work describes actual internet marketing tools, types of internet add campaigns and social networks. Then it is followed by practical main part. In this part, I presents concrete solution how to make internet presentation in small business. I describe which PPC system is good choice and then how to make adds in these systems. Next is optimalization in PPC and I show results of this move. I describe options in Social networks and make a concrete business presentation through Facebook.
Keywords:
Internet marketing; PPC; Social network; Internetový marketing; PPC reklamní systémy; Sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28343