Název:
Trendy a výzkumné směry ICT služeb
Překlad názvu:
Trends and research directions of ICT services
Autoři:
Jelínek, Ivan ; Šebesta, Michal (vedoucí práce) ; Voříšek, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2010
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zabývá současným stavem ICT služeb a trendy jejich výzkumu. Cílem této práce je identifikovat základní směry tohoto výzkumu, nastíní pokrok a různé teoretické koncepce v těchto oblastech. Je založena na analýze odborné literatury, monografických publikací ale hlavně dostupných článků v renomovaných odborných časopisech získaných především ze sítě VŠE a jejich zpracování s ohledem na zaměření této práce. Samotná analýza se pak opírá o data dostupná v rámci systému ISI Web of Knowledge. Práce je rozdělena do tří hlavních tematických oblastí. První oblast podává kompaktní výklad o problematice hlavních směrů výzkumu v oblasti ICT služeb. Tato část přináší teoretické zakotvení práce. Druhá oblast řeší správnou definici vlastností ICT služeb převážně podle ITIL v3 a COBIT 4.1 a přináší do této práce pohled těchto metodik. Dále diskutuje možné problémy vznikající při řízení ICT služeb. Třetí oblast se věnuje analýze výzkumných směrů a trendů v oblasti ICT služeb. Analyzuje pracoviště, periodika, odborné konference a autory, zabývající se tímto tématem a podle toho určuje výzkumné směry a snaží se odhadnout budoucí trendy v této oblasti.The bachelor's thesis deals with recent situation in ICT services and their research trends. The goal of this work is to identify the basic researches, to outline the advance and different theoretical concepts in this area. The work is based on analysis of professional literature -- monograph publication but mainly of available articles in renown professional periodicals, which can be reached from the network of University of Economics, and their compilation according to the goal of this work. The thesis is divided into three main areas. The first area gives compact interpretation about problems in main courses of ICT services research. This part brings theoretical foundation of this work. The second area deals with right definition of ICT services features mainly according to ITIL v3 and COBIT 4.1 and brings comments from the point of view of these methodics. It continues with discussion of possible problems that arise in ICT services management. The third area is about analysis of ICT services research directions and trends. It analyze work places, journals, professinal konference and authors that deals with this theme and designates research directions tires to estimate future trends in this area.
Klíčová slova:
autoři; COBIT; ICT služby; ITIL; periodika; pracoviště; stav výzkumu; authors; COBIT; ICT services; ITIL; journals; situation of research; workplaces
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/28319