Original title:
Samoregulácia v oblasti komerčných komunikácií na alkoholické nápoje v Európe
Translated title:
Self-regulation in commercial communications oriented to alcoholic beverages in Europe
Authors:
Sukopová, Jana ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Postler, Milan (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
slo Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[slo][cze][eng] Diplomová práca na tému Samoregulácia v oblasti komerčných komunikácií na alkoholické nápoje v Európe porovnáva jednotlivé prístupy krajín k etickej samoregulácii a jej vplyvom na spotrebiteľa. Práca je rozdelená do dvoch častí. Prvá, teoretická časť, sa zameriava na vysvetlenie základných pojmov týkajúcich sa samoregulácie a komerčných komunikácií. Podstatný priestor v tejto časti je venovaný analýze súčasnej situácie v Európe a v Českej republike. Druhá, praktická časť, obsahuje rozbor súčasných samoregulačných aktivít v spoločnosti Plzeňský Prazdroj. Na záver je uvedené vyhodnotenie marketingového výskumu zameraného na analýzu súčasného stavu samoregulácie a aktivít spoločnosti Plzeňský Prazdroj v tejto oblasti očami spotrebiteľa.Diplomová práce na téma Samoregulace v oblasti komerčních komunikací na alkoholické nápoje v Evropě srovnává jednotlivé přístupy krajin k etické samoregulaci a jej vlivem na spotřebitele. Práce je rozdělená do dvou částí. První, teoretická část, se zaměřuje na vysvětlení základních pojmů týkajících se samoregulace a komerčních komunikací. Podstatní prostor v této části je věnovaný analýze současné situace v Evropě a v České republice. Druhá, praktická část, obsahuje rozbor současných samoregulačních aktivit v společnosti Plzeňský Prazdroj. Na závěr je uvedené vyhodnocení marketingového výzkumu zaměřeného na analýzu momentálního stavu samoregulace a aktivit společnosti Plzeňský Prazdroj v této oblasti očima spotřebitele.The master thesis named "Self-regulation in commercial communications oriented to alcoholic beverages in Europe" compares the approach of particular European countries to ethical self-regulation and its influence to consumers. The thesis is divided into two parts. The theoretical part focuses on explaining basic terms concerning to self-regulation and commercial communications. Significant part is given to the study of current situation in Europe and Czech Republic. The practical part contains the analysis of recent self-regulation activities in the company Plzeňský Prazdroj. This part provides the results of the marketing research, which determinates the current state of self-regulation and activities of the company Plzeňský Prazdroj in consumer's eyes.
Keywords:
alcohol; commercial communications; ethics; Plzeňský Prazdroj; regulation; self-regulation; alkohol; etika; komerční komunikace; Plzeňský Prazdroj; regulace; samoregulace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28540