Original title:
Marketingová strategie pro firmu poskytující videokonference
Translated title:
Marketing strategy for the company providing videoconferencing
Authors:
Procházková, Magda ; Střížová, Vlasta (advisor) ; Forman, Martin (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2010
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Aby firma uspěla na trhu, musí mít dobře propracovanou marketingovou strategii. V dnešní informační společnosti hraje významnou roli internet a proto i internetová marketingová strategie. Tato práce se nejprve krátce zabývá marketingem a jeho specifiky v rámci služeb. Dále pak popisuje marketing na internetu a jeho nástroje (SEO, PPC atd.). Poslední kapitola teoretické části se zabývá tvorbou off-line i on-line marketingové strategie. Praktická část začíná fází analýzy. Tato fáze obsahuje nejprve popis videokonferencí a jejich technologií. Dále pak seznamuje čtenáře se službou Mojekonference, za pomoci porterovy analýzy popisuje konkurenční prostředí, zabývá se detailní analýzou trhu, průzkumem trhu (za pomoci dotazníkového šetření), tvorbou podpůrných marketingových nástrojů, analýzou současné marketingové strategie a zejména analýzou webové prezentace (analýza klíčových slov, SEO analýza atd.). Poslední část práce se zabývá samotným návrhem marketingové strategie, produktovou, cenovou, komunikační a distribuční politikou a hlouběji zpracovává návrh nové struktury webové prezentace a navrhuje reklamní PPC kampaň v nástroji Google AdWords.For success in the business market, all companies must have well-developed marketing strategy. In today's information society internet plays an important role and therefore an internet marketing strategy too. This thesis first briefly deals with the specifics of marketing and marketing in services. In addition it describes the marketing on the internet and its tools (SEO, PPC, etc.). The last chapter of theory describes creation of off-line and on-line marketing strategies. The practical part starts with the analysis phase. This phase includes description of videoconferences and their technologies. Furthermore it contains description of Mojekonference service, with the help of Porter's analysis describes the competitive environment, deals with detailed market analysis, market research (using questionnaires), the creation of marketing tools, analysis of current marketing strategies and especially the analysis of website (keywords, SEO, etc.) The last section deals with the designing of marketing strategy, product, pricing, communication and distribution policy, makes a new structure of website and proposes a website advertising PPC campaign in Google AdWords.
Keywords:
AdWords; internet marketing; online marketing; PPC; SEO; videoconference; AdWords; internetový marketing; on-line marketing; PPC; SEO; videokonference
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28604