Original title:
Kvalita služeb při poskytování spotřebitelských úvěrů
Translated title:
Service quality in consumer's credit branch
Authors:
Blechová, Věra ; Kořánová, Helena (advisor) ; Hůlová, Marie (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2008
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se věnuje porovnání kvality služeb při poskytování spotřebitelských úvěru bankovních a nebankovních společností. První část výzkumu je věnována orientaci spotřebitele v úvěrové problematice. Druhá popisuje hlavní úskalí poskytování spotřebitelských úvěrů bankovních a nebankovních společností a dokazuje užívání nekalých praktik úvěrovými společnostmi. V závěrečné části práce navrhuje zlepšení, která posílí ochranu spotřebitele týkající se spotřebitelských úvěrů.The diploma thesis deals with consumer's credit grants of banking and non-banking corporations and comparison of their service quality. The first part of research is dedicated to consumer's knowledge of credit issues. Second describes main difficulties of consumer's credit grants of banking and non-banking corporations and proves their use of unfair manners. The final part of thesis propose improvements, which will boost consumer's protection on field of consumer's credits.
Keywords:
arbitral clause; banking sektor; interest on delay; loan; non-banking sektor; service; bankovní sektor; nebankovní sektor; rozhodčí doložka; služba; úroky z prodlení; úvěr
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/28718