Název:
Evaluace spokojenosti klientů Nízkoprahového pracovního a stabilizačního programu TP Sananim
Překlad názvu:
Evaluation of the satisfaction of clients of the TP Sananim Low Threshold Work and Stabilization Programme
Autoři:
Olšanská, Žaneta ; Šťastná, Lenka (vedoucí práce) ; Lososová, Amalie (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Východiska: Evalvace spokojenosti klientů je jedním z prostředků, jak získat zpětnou vazbu ke službám v Nízkoprahovém pracovním a stabilizačním programu provozovaným terénními programy Sananim. Klienti tak mají možnost vyjádřit své potřeby a sdělit zpětnou vazbu k jednotlivým službám. Cíle: Cílem výzkumu bylo zjistit spokojenost klientů s Nízkoprahovým pracovním a stabilizačním programem. Zjišťovala jsem, jak jsou klienti spokojeni s nabídkou služeb, zda jim něco v rámci programu chybí a jaké mohou být jeho slabé stránky. Metody a výzkumný soubor: K získání dat jsem využila metodiku RAR - Rapid assesment and response. Data jsem sbírala pomocí polostrukturovaných rozhovorů s 21 klienty programu. Respondenty jsem vybrala záměrným výběrem přes instituci. Jednalo si o klienty terénních programů Sananim, kteří jsou injekčními uživateli drog a navštěvují Nízkoprahový pracovní a stabilizační program. Výsledky: Z výsledků studie vyplývá, že klienti jsou s nízkoprahovým pracovním a stabilizačním programem převážně spokojeni. Jako nejdůležitější části programu vnímají nácvik pracovních dovedností, individuální poradenství a hygienický servis. Klienti také oceňují přístup personálu, který vnímají jako přátelský a podporující. Změny, které by klienti ocenili, se týkají části programu vzdělávání. Dále by...Backgrounds: Client satisfaction evaluation is one of the means of obtaining feedback on services in the Low Threshold Work and Stabilization Program operated by Sananim's outreach programs. This gives clients the opportunity to express their needs and provide feedback on services. Aims: The aim of the research was to determine the satisfaction of clients with the Low Threshold Work and Stabilization Program. I wanted to find out how satisfied the clients were with the services offered, if there was anything missing from the program and what the weaknesses of the program might be. Methods and research set: I used the RAR - Rapid assesment and response methodology to obtain the data. I collected data through semi-structured interviews with 21 clients of the program. I selected respondents through purposive sampling across institutions. They were clients of Sananim outreach programs who are injecting drug users attending the Low Threshold Work and Stabilization Program. RESULTS: The results of the study show that clients are mostly satisfied with the low-threshold work and stabilization program. They perceive job skills training, individual counselling and hygiene service as the most important parts of the programme. Clients also appreciate the attitude of the staff, which they perceive as friendly...
Klíčová slova:
Evaluace spokojenosti - harm reduction - nízkoprahový program - injekční uživatel drog - stabilizace; Satisfaction evaluation - harm reduction - low threshold programme - injecting drug user - stabilisation