Original title:
Dlouhodobý dopad integračních kurzů Prázdninové školy Lipnice na jejich účastníky
Translated title:
Long-term impact of Vacatiunal School Lipnice intergrating programs on participants
Authors:
Vaštová, Lucie ; Turčová, Ivana (advisor) ; Šafránek, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Název: Dlouhodobý dopad integraních kurzo Prázdninové bkoly Lipnice na jejich úastníky Cíl: Cílem této práce je zmapovat dlouhodobý dopad integraních kurzo Prázdninové bkoly Lipnice na jejich úastníky. Metody: Výzkum vyu~ívá smíbené metody kvantitativního i kvalitativního výzkumu. Data byla shromá~dna pomocí anonymní online ankety, která obsahovala jak otevZené, tak uzavZené otázky. Anketa byla rozdlena podle toho, zda respondent byl úastníkem s tlesným posti~ením nebo bez nj. Odpovdi byly následn analyzovány a porovnány s cíli kurzu Mosty 1995. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, ~e integraní kurzy Prázdninové bkoly Lipnice mly dlouhodobý pozitivní dopad na vtbinu úastníko. Respondenti s tlesným posti~ením uvádli zlepbení v oblasti sebevdomí, sociálních dovedností a osobního rozvoje. Úastníci bez tlesného posti~ení uvedli, ~e kurzy pZisply k jejich lepbímu pochopení a pZijetí osob s posti~ením. Závr: BakaláZská práce potvrzuje význam integraních kurzo Prázdninové bkoly Lipnice pro osobní a sociální rozvoj úastníko. Integraní zá~itkový kurz mo~e mít dlouhodobý dopad na pZekonání bariér a zmírnní meziskupinové úzkosti, následnou instruktorskou praxi, oblast profesního smZování, oblasti seberozvoje a mezilidských vztaho a rodinné pZíslubníky. Klíová slova: výchova v...Title: Long-term impact of Vacation School Lipnice intergrating programs on participants Objectives: the aim of this thesis is to map the long-term impact of the Lipnice Vacation School integration courses on the participants. Methods: The research uses mixed methods of quantitative and qualitative research. Data was collected using an anonymous online survey that included both open-ended and closed-ended questions. The survey was divided according to whether the respondent was a participant with or without a physical disability. Responses were then analyzed and compared to the objectives of the Mosty 1995 course. Results: The results of the research show that the integration courses of the Lipnice Vacation School had a long-term positive impact on the majority of participants. Respondents with physical disabilities reported improvements in self-esteem, social skills and personal development. Participants without disabilities reported that the courses contributed to their better understanding and acceptance of people with disabilities. Conclusion: An integrative experiential course can have a long-lasting impact on overcoming barriers and reducing intergroup anxiety, following instructional practice, the area of career direction, areas of self-development and interpersonal relationships, and family...
Keywords:
experiential learning; inclusion; integration; outdoor education; paraplegics; tetraplegics; inkluze; integrace; paraplegici; tetraplegici; výchova v přírodě; zkušenostní učení; zážitková pedagogika
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/192517