Název:
Marketing survey of public opinion on the use of countryside in the South Moravian region
Autoři:
Hahn, Petr Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2016
Jazyk:
eng
Abstrakt: [eng][cze] The thesis deals with a Marketing survey of the public opinion on the use of the countryside in the South Moravian Region. Specifically, the public opinion on the current use of the following areas was surveyed: municipal and private green spaces, agricultural land, forestry, hunting, fishing, and nature protection. Due to the field of study of regional development and entrepreneurship, the study is conceived more in terms of marketing and regional development than agriculture. The theoretical part describes the South Moravian Region, its demography, economy, agriculture, forestry, hunting, fishing, renewable resources, and other trends that occur in this region. The empirical part deals specifically with the research. It describes the data collection, analysis, evaluation, and the subsequent finding of relationships between the obtained data. Subsequently, recommendations and measures were given, especially for the South Moravian Region and the individual economic fields occurring in its territory.Tato závěrečná práce je zaměřena na marketingový průzkum názoru veřejnosti na využívání krajiny v Jihomoravském kraji. Konkrétně se v rámci této práce řeší názor na současnou formu využívání krajiny v následujících oborech: veřejná a soukromá zeleň, zemědělství, lesnictví, myslivost, rybolov, podpora bioenergií a ochrana přírody. Vzhledem ke studovanému oboru regionálního rozvoje a podnikání je pojetí práce bráno spíše z pohledu marketingového a regionálně rozvojového než zemědělského. Teoretická část práce popisuje Jihomoravský kraj, jeho demografii, ekonomiku, zemědělství, lesnictví, myslivost, rybolov, obnovitelné zdroje a další trendy vyskytující se na území tohoto kraje. Empirická část se zabývá výzkumem samotným. Popisuje sběr dat, jejich analýzu, následné vyhodnocení a vytvoření souvislostí mezi získanými údaji. Následně jsou zde uvedena doporučení a opatření pro Jihomoravský kraj a jednotlivé obory vyskytující se na jeho území.
Klíčová slova:
chráněná území; dotazník; graf; Jihomoravský kraj; lesnictví; myslivost; názor veřejnosti; obnovitelné zdroje; regionální rozvoj; respondent