Název:
Konkurence vybraných obchodních značek sportovního zboží na trzích jižní a severní Moravy
Autoři:
Novotná, Michaela Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2015
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Novotná, M. Konkurence vybraných obchodních značek sportovního zboží na trzích jižní a severní Moravy. Diplomová práce. Brno: MENDELU 2015. Cílem diplomové práce je zjistit a vyhodnotit šíři prodávaného obchodního sortimentu sportovní konfekce a obuvi vybraných obchodních značek Kappa, Nike, Adiadas a Puma na území severní a jižní Moravy. První část práce obsahuje teoretické východiska pro zkoumání dané problematiky, kde pomocí odborné literatury jsou vysvětleny základní pojmy, popsány metody, způsoby analýzy nezbytné pro určení postavení značky Kappa vůči hlavním konkurentům na trhu v České republice. Druhá část práce je zaměřena na praktickou stránku, jsou zde aplikovány v teoretické části popsané analýzy a metody pro určení postavení značky Kappa vůči hlavním konkurentům na trhu v České republice. Bylo provedeno ekonomické vyhodnocení maloobchodního prodeje zkoumané společnosti. Dále byla provedena analýza vybraného sortimentu, na základě čehož byla určena cenová úroveň jednotlivých značek. V práci jsou formulována doporučení pro zkoumanou společnost.Novotná, M. The competition of chosen sports wear brands in the north and south Moravia markets. Diploma thesis. Brno: MENDELU 2015. The goal of this diploma thesis is to find out and compare the scale of sold sports wear and shoes of chosen brands Kappa, Nike, Adidas and Puma in north and south Moravia. The first part of the thesis contains theoretical basis for chosen problematics research where basic fatures, methods and the ways of analysis necessary for Kappa brand positioning in the market are explained. The second part of this thesis is aimed at the practical way where the theoretical methods for setting the Kappa brand positioning in the market compared with the main competitors in the Czech Republic are being applied. The thesis contains economical evaluation of retail sales of chosen company and analysis of chosen assortment. According to this evaluation the price level of chosen brands is established. Some recommendations are given for the chosen company at the end of this thesis.
Klíčová slova:
cenová úroveň; konkurence; maloobchod; maloobchodní jednotka; sortiment; sportovní oblečení