Original title:
Animace grafových algoritmů v MonoGame
Translated title:
Animation of Graph Algorithms in MonoGame
Authors:
Popek, Michal ; Pergel, Martin (advisor) ; Kopecký, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Abstract:
[cze][eng] Výstupem této bakalářské práce je výukový program zaměřený na grafové algoritmy, který je určen pro použití na technicky zaměřených středních a vysokých školách. Součástí programu je proprietární jazyk Cb, který je použit pro psaní již zmíněných grafových algoritmů. V textu této práce se budeme bavit o zpracovávání a prezentování algroritmů uživateli, tedy se podíváme na kompilátor a jeho konstrukci a na krokování algoritmů při běhu programu. Dále jsme pro vykreslování grafů využili pružinkového algoritmu pro automatické generování jeho rozložení do okna aplikace. 1The result of this bachelor thesis is an application for teaching graph algorithms intended to be used at technically oriented high schools and universities. The application comes with a proprietary language Cb, which is used to write before mentioned graph algorithms. In this text we shall discuss processing and presentation of algorithms, thus we will take a look at compiler and its construction and stepping of algorithms during run time. To draw the graphs we use force-directed graph drawing algorithms for generating the layout of graphs automatically on a computer screen. 1
Keywords:
graphs|graph algorithms|compiler|MonoGame; grafy|grafové algoritmy|kompilátor|MonoGame
Institution: Charles University Faculties (theses)
(web)
Document availability information: Available in the Charles University Digital Repository. Original record: http://hdl.handle.net/20.500.11956/192056