Název:
Způsoby přisvojení. Americká a britská literární kritika Čapkova R.U.R. ve 20. letech dvacátého století
Překlad názvu:
Ways of appropriation. American and British literary criticism of Čapek's R.U.R. in the 1920s
Autoři:
Pavlíčková, Anna ; Kudlová, Klára (vedoucí práce) ; Charypar, Michal (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Předkládaná diplomová práce se zabývá kritickým přijetím dramatu R.U.R. československého autora Karla Čapka a jeho prvních inscenací v anglo-americkém prostředí ve 20. letech dvacátého století. Materiálově vychází především z archiválií dostupných ve fondu Karla Čapka v pražském Památníku národního písemnictví, přičemž jedním z jejích vedlejších cílů je zjištění bibliografických údajů, které tyto materiály postrádají. Při zpracování kritik R.U.R. v USA a Velké Británii se zaměřuje na intertextové a interkulturní vazby. Klíčová slova kritika, recepce, R.U.R., Karel Čapek, Československo, intertextovostThe diploma thesis deals with the critical reception of the drama R.U.R. by the Czechoslovak author Karel Čapek and with the critical reception of its first productions in the Anglo-American environment in the 1920s. Materially, the work is based primarily on archival materials available in the Karel Čapek fond at the Museum of Czech Literature (Památník národního písemnictví) in Prague, one of its secondary aims is to identify the bibliographical data of these materials. In dealing with R.U.R. criticism in the U.S. and the U.K., the work focuses on its intertextual and intercultural relations. Keywords criticism, reception, R.U.R., Karel Čapek, Czechoslovakia, intertextuality
Klíčová slova:
intertextualita; Karel Čapek; kritika; Manchester Guardian; R.U.R; The New York Times; The Observer; criticism; intertextuality,The New York Times; Karel Čapek; Manchester Guardian; R.U.R; TheObserver