Název:
Percepce body pozitivity v marketingu spodního prádla
Překlad názvu:
Perception of body positivity in lingerie marketing
Autoři:
Dvořáková, Alžběta ; Ortová, Nina (vedoucí práce) ; Hejlová, Denisa (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce se zaměřuje na téma body pozitivity v marketingu spodního prádla. V teoretické části práce jsou představeny základní aspekty tohoto tématu, které je teoreticky ukotveno a uvedeno do kontextu. Teoretická část se nejprve věnuje inkluzivnímu marketingu, následně principům fashion marketingu, a to především inkluzi v tomto odvětví. Dále se zaměřuje na popis body pozitivity, jejího vývoje, a věnuje se principům a trendům v segmentu spodního prádla. Klíčové kapitoly teoretické části se zaměřují na popis konceptu body pozitivity v marketingu spodního prádla, které jsou představeny na příkladech vybraných značek. Teoretická část také shrnuje kritiku a etické otázky vztahující se k tomuto tématu. Druhá, výzkumná, část práce zkoumá a popisuje vnímání body pozitivity v marketingu spodního prádla mezi českými spotřebitelkami ve věku 18-40 let. Nejprve jsou shrnuty dosavadní výzkumy v této oblasti a následně prezentovány výsledky výzkumu uskutečněného v rámci této práce. Výzkum zjišťoval, zda je body pozitivita českými spotřebitelkami registrována, jak je vnímána, a jak k ní české spotřebitelky názorově přistupují. Dále bylo zkoumáno, jak by podle spotřebitelek měly reklamy na spodní prádlo vypadat a do jaké míry vnímají body pozitivitu v reklamě na spodní prádlo jako marketingový nástroj....This bachelor thesis focuses on the topic of positivity points in lingerie marketing. In the theoretical part of the thesis this topic is theoretically based, put into context and its key aspects are presented. The theoretical part firstly focuses on inclusive marketing, followed by the principles of fashion marketing and inclusion in this sector. It then focuses on a description of body positivity, its development and looks at the principles and trends in the lingerie segment. The key chapters of the theoretical part focus on the description of the concept of body positivity in lingerie marketing, which are presented with examples of selected brands. The theoretical part also summarizes the critical and ethical issues related to this topic. The second, practical, part of the thesis examines and describes the perception of body positivity in lingerie marketing among Czech female consumers aged 18-40. First, existing research in this area is summarised and then the results of the research conducted as part of this thesis are presented. The research investigated whether body positivity is at all perceived by Czech female consumers, how it is perceived and how Czech female consumers approach it. Furthermore, it was also studied, how female consumers think lingerie advertisements should look like and...
Klíčová slova:
body pozitivita; body pozitivní zobrazení; Diverzita; fashion marketing; inkluze; inkluzivní marketing; reklama na spodní prádlo; spodní prádlo; ženy; body positive display; body positivity; Diversity; fashion marketing; inclusion; inclusive marketing; lingerie; lingerie advertising; women