Název:
Analýza propagace moderních tabákových produktů na Instagramu
Překlad názvu:
Analysis of the promotion of modern tobacco products on Instagram
Autoři:
Bílková, Karolína ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce si klade za cíl zmapovat současnou propagaci moderních tabákových výrobků na Instagramu. Práce se zaměřuje na hlavní témata, která jsou v současné době v propagaci těchto výrobků aktuální, využití influencer marketingu, ale také eticky sporné body v této komunikaci. Pro naplnění cíle práce bylo využito kvalitativní obsahové analýzy, pomocí které mohla být komunikace tabákových firem zkoumána do hloubky. Mezi hlavními tématy zkoumaných značek bylo využití motivů designu, módy a umění. Značky ve své komunikaci pracovaly s tím, že zařízení uživatel může používat vesměs kdykoli a kdekoliv (na rozdíl od klasické cigarety). Především značky zaměřené na zařízení na zahřívání tabáku měly tendenci prezentovat svůj výrobek jako luxusní, technologicky vyspělé zařízení a skvělý módní doplněk. Ve sledovaném období se značky na českém Instagramu zaměřovaly na mladou generaci především skrze pořádání či sponzoring různých akcí, a ve své komunikaci zdatně využívaly řeč mladých. Značky se také dotýkaly témat spojených s nižší škodlivostí jejich výrobků. Tato témata komunikovaly samotné značky skrze své vlastní profily, ale i skrze influencery. Marketingová komunikace značek byla ve zkoumaném období často velmi nenásilná, někdy bez přímé spojitosti se samotným produktem. V rámci výzkumu bylo také...The thesis aims to map the current promotion of modern tobacco products on Instagram. The thesis focuses on the main topics that are currently topical in the promotion of these products, the use of influencer marketing, but also potential ethical problems in this communication. To fulfil the aim of the thesis, a qualitative content analysis was used so communication of tobacco companies could be examined in depth. The main themes of the brands studied were the use of design, fashion, and art. In their communication, the brands worked with the idea that the device could be used by the user anytime and anywhere (as opposed to a conventional cigarette). Particularly, brands focusing on tobacco heating devices tended to present their product as a luxurious, technologically advanced device, and a great accessory. During the research period, brands on Czech Instagram also targeted the young generation, mainly through organizing or sponsoring events, and made good use of the language of youth in their communication. Brands also used themes related to the lower harmfulness of these products. These themes were communicated by the brands themselves through their own profiles but also through influencers. Marketing communication of brands during the period was often very unobtrusive, sometimes without a...
Klíčová slova:
influencer marketing; Instagram; Moderní tabákové produkty; nikotinové sáčky; propagace tabákových produktů; zahřívaný tabák; heated tobacco; influencer marketing; Instagram; Modern tobacco products; nicotine pouches; promotion of tobacco products