Název:
Kampaně firmy Adidas v kontextu generace Z
Překlad názvu:
Campaigns by Adidas company in the context of generation Z
Autoři:
Bernardová, Gabriela ; Opelík, Daniel (vedoucí práce) ; Bačuvčík, Radim (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] Název: Kampaně firmy Adidas v kontextu generace Z Cíle: Hlavním cílem této práce je provést identifikaci způsobu vnímání kampaní firmy Adidas vybranými zástupci generace Z, jež studují na vybraných fakultách Univerzity Karlovy. Metody: K dosažení stanoveného cíle byla použita nejprve kvantitativní metoda v podobě elektronického dotazníkového šetření. Tato metoda byla podpořena realizací ohniskových skupin se zástupci z vybraných fakult za účelem zajištění dalších dat či objasnění fenoménů vzniklých na základě analýzy získaných dat z dotazníkového šetření. Výsledky: Výzkum práce potvrdil existenci rozdílů ve vnímání kampaní značky Adidas mezi studenty FSV UK a FTSV UK. Zanalyzované výsledky týkající se hodnot charakterizující generaci Z z obou provedených šetření sice reflektují hodnoty vybrané na základě literární rešerše pro celou generaci Z, ale pro každé zástupce z vybraných fakult jsou zastoupena v jiné míře. Za sdílené hodnoty se na základě výsledků dá považovat sport jako forma zábavy, zájem o udržitelnost či důraz na důležitost duševního zdraví. Respondenti však velmi odlišně vnímají kampaně zaměřené na tématiku LGBT+ komunity. Vybrané kampaně obsahující hodnoty reprezentující generaci Z mezi zástupci z vybraných fakult spíše zaznamenány nebyly. Výsledky dále poukázaly na neefektivní...Title: Adidas campaigns in the context of Generation Z Objectives: The main aim of this thesis is to identify the perception of Adidas campaigns by selected Generation Z representatives studying at selected faculties of Charles University. Methods: In order to achieve the stated objective, first a quantitative method in the form of an electronic questionnaire survey was used. This method was supported by the implementation of focus groups with representatives from selected faculties to provide additional data or clarification of phenomena arising from the analysis of the data obtained from the questionnaire survey. Results: The thesis research confirmed the existence of differences in the perception of Adidas brand campaigns between FSV UK and FTSV UK students. Although the analysed results regarding the values characterising Generation Z from both surveys reflect the values selected based on the literature search for the whole Generation Z, they are represented to a different extent for each representative from the chosen faculties. Based on the results, shared values could be considered sport as a form of entertainment, interest in sustainability, or an emphasis on the importance of mental health. Respondents, however, have very different perceptions of campaigns focused on LGBT+ community...
Klíčová slova:
Adidas; marketingová strategie; marketingové kampaně; spotřebitelské chování; Adidas; Consumer Behavior; Marketing Campaigns; Marketing Strategy