Název:
Projevy algoritmu TikToku a interakce uživatelů na politické preference
Překlad názvu:
Implications of TikTok's algorithm and user interaction on political preferences
Autoři:
Rejchrtová, Karina ; Shavit, Anna (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Abstrakt: [cze][eng] V dne ní digitální dob jsou sociální média st~ejním nástrojem politick{ch kampaní. S nar stajícím v{znamem sociálních médií v politice je nezbytné pochopit, jak algoritmy tchto platforem mohou ovlivnit voliské preference. Zvlá t platformy jako TikTok p itahují mlad í volie, co~ politické strany vyu~ívají k í ení sv{ch poselství. Téma zkoumání projev algoritm sociálních médií na politické kampan je nyní velmi d le~ité, zejména s ohledem na to, jak mohou algoritmy up ednost渃ఀovat urité typy obsahu a ovlivnit tak voliské chování. Dosavadní zpracování tohoto tématu ukázalo, ~e i kdy~ algoritmy sociálních médií byly navr~eny s cílem zv{ it interakci u~ivatel , mohou mít vedlej í 甃Āinky, jako je polarizace názor nebo nespravedlivé zastoupení. Eli Pariser v knize "The Filter Bubble" upozornil na potenciální nebezpeí takov{ch algoritm ve vytvá ení uzav en{ch informaních bublin. Tarleton Gillespie v knize "Custodians of the Internet" se pak vnuje roli platforem v moderování obsahu a rozhodování o tom, co se stane virálním. V kontextu nadcházejících evropsk{ch voleb 2023 se v práci zam ím práv na problematiku projevu algoritmu TikToku a interakce u~ivatel na politické preference. Práce bude zkoumat, jaký politick{ obsah je na TikToku up ednost渃ఀován, zejména v kontextu mo~ného...In today's digital age, social media is a pivotal tool for political campaigns. With the growing importance of social media in politics, it is essential to understand how the algorithms of these platforms can influence voter preferences. In particular, platforms like TikTok attract younger voters, which political parties use to spread their messages. The topic of examining the effects of social media algorithms on political campaigns is now very important, especially considering how algorithms can favor certain types of content and thus influence voting behavior. Current research of this topic so far has shown that although social media algorithms are designed to increase user interaction, they can have side effects such as polarizing opinions or unfair representation. Eli Pariser in the book "The Filter Bubble" pointed out the potential danger of such algorithms in creating closed information bubbles. Tarleton Gillespie in the book "Custodians of the Internet" then addresses the role of platforms in moderating content and deciding what goes viral. In the context of the upcoming European elections in 2023, I will focus on the issue of the manifestation of the TikTok algorithm and user interaction on political preferences. The thesis will examine what political content is preferred on TikTok,...
Klíčová slova:
Algoritmické chování; Filtrační bubliny; Online politický diskurz; Politické preference; Sociální média,Algoritmické doporučení; TikTok; Uživatelské interakce; Algorithmic behaviour; Filter bubbles; Online political discourse; Political preferences; Social media,Algorithmic recommendations; TikTok; User interactions