Název:
Využití současných technik SW inženýrství v oblasti videoher
Překlad názvu:
Use of current SW engineering techniques in the field of video games
Autoři:
Pavlásek, Jan ; Kroupa, Jiří (oponent) ; Kovář, Jiří (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce pojednává o vytvoření jednoduché 2D hry s využítím technik pro vývoj softwarové aplikace. Do hry jsou zabudovány prvky generování bludiště a hledání trasy. První část popisuje teorii spojenou s vývojem aplikace, generováním bludiště a plánováním trasy. Ve druhé části jsou pak tyto poznatky využity k implementaci jednotlivých algoritmů a jejich porovnání. Následuje implementace vybraných algoritmů do jednoduché 2D hry.
This thesis is primarily about creating a simple 2D game using modern aproaches for software development. Maze generation and pathfinding elements are build into the game. The first part of the thesis describes application development, maze generation and pathfinding. In the second part are these findings used to implement and compare individual algorithms. The following part is about implementation of selected algorithms into the simple 2D game.
Klíčová slova:
A* algoritmus; Dijkstrův algoritmus; generování bludiště; plánování trasy; Pygame; A* algorithm; Dijsktra’s algorithm; maze generation; pathplanning; Pygame
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: https://hdl.handle.net/11012/248400