Original title:
Využití současných technik SW inženýrství v oblasti videoher
Translated title:
Use of current SW engineering techniques in the field of video games
Authors:
Pavlásek, Jan ; Kroupa, Jiří (referee) ; Kovář, Jiří (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství Abstract:
[cze][eng]
Tato práce pojednává o vytvoření jednoduché 2D hry s využítím technik pro vývoj softwarové aplikace. Do hry jsou zabudovány prvky generování bludiště a hledání trasy. První část popisuje teorii spojenou s vývojem aplikace, generováním bludiště a plánováním trasy. Ve druhé části jsou pak tyto poznatky využity k implementaci jednotlivých algoritmů a jejich porovnání. Následuje implementace vybraných algoritmů do jednoduché 2D hry.
This thesis is primarily about creating a simple 2D game using modern aproaches for software development. Maze generation and pathfinding elements are build into the game. The first part of the thesis describes application development, maze generation and pathfinding. In the second part are these findings used to implement and compare individual algorithms. The following part is about implementation of selected algorithms into the simple 2D game.
Keywords:
A* algorithm; Dijsktra’s algorithm; maze generation; pathplanning; Pygame; A* algoritmus; Dijkstrův algoritmus; generování bludiště; plánování trasy; Pygame
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/248400