Original title:
Marketingový mix podniku
Translated title:
Marketing Mix of Company
Authors:
Nezhyba, David ; Markes, Radovan (referee) ; Milichovský, František (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá marketingovým mixem podniku se zaměřením na trh s koncovými zákazníky v USA. Obsahuje teoretickou rešerši, která tvoří podklad k analytické části. Dále obsahuje analytickou část, která slouží jako vyhodnocení současné situace společnosti. Poslední část práce tvoří návrhy přispívající ke zlepšení marketingového mixu.
The diploma thesis focuses on the marketing mix of a company targeting the consumer market in the USA. It includes a theoretical review serving as the basis for the analytical section. Furthermore, it contains an analytical part providing an evaluation of the current company situation. The final section consists of proposals contributing to the improvement of the marketing mix.
Keywords:
BCG matrix; Marketing mix; questionnaire survey; SLEPTE analysis; SWOT analysis; TOWS analysis; BCG matice; dotazníkové šetření; Marketingový mix; SLEPTE analýza; SWOT analýza; TOWS analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/246330