Název:
Hra o přežití a průzkumu v Unity
Překlad názvu:
Survival/Exploration Game in Unity
Autoři:
Klaban, Tomáš ; Matýšek, Michal (oponent) ; Vlnas, Michal (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2024
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem hry o přežití v herním enginu Unity. Hra je implementována v top-down perspektivě a obsahuje mechaniky her o přežití ve formě souboje s nepřáteli, průzkumu prostředí a vylepšování hráčských atributů. Herní svět je plně procedurálně generován po jednotlivých segmentech pomocí Perlinova šumu s využitím vzorkovacího algoritmu Poisson disk sampling. V práci jsou prozkoumány různé způsoby procedurálního generování, mezi které patří šumy, celulární automaty a genetické algoritmy. V práci jsou obsaženy také teoretické poznatky o pseudonáhodných generátorech, umělé inteligenci a algoritmů pro hledání cesty.
This bachelor's thesis is focused on the development of a survival game in the game engine Unity. The game is implemented in the top-down perspective and contains survival game mechanics in the form of enemy combat, environment exploration and improving character's attributes. The game world is fully procedurally generated in chunks using Perlin noise and Poisson disk sampling algorithm. The thesis explores various ways of procedural generation, which include noise, cellular automata and genetic algorithms. The thesis also contains theoretical knowledge about pseudorandom generators, artificial intelligence and pathfinding algorithms.
Klíčová slova:
herní vývoj; procedurální generování; pseudonáhodné generátory; umělá inteligence; Unity engine; žánr hra o přežití; artificial inteligence; game development; procedural generation; pseudorandom generators; survival genre; Unity engine
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/248197