Original title:
Segmentace trhu s využitím statistických metod
Translated title:
Market segmentation using statistical methods
Authors:
Bystřická, Michaela ; Marciánová, Pavla (referee) ; Schüller, David (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2024
Language:
cze Publisher:
Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská Abstract:
[cze][eng]
Diplomová práce se zabývá segmentací zákazníků vybraného letního koupaliště. První část diplomové práce je věnována teoretickému konceptu zvolené problematiky. V analytické části je představeno letní koupaliště a jsou provedeny vybrané analýzy. Součástí analytické části je rovněž dotazníkové šetření. V rámci poslední části diplomové práce jsou navrhnuta opatření, která by vedla ke zvýšení úrovně služeb pro vybraný zákaznický segment.
The thesis is focused on the segmentation of customers of selected summer swimming pool. The first part of the thesis is devoted to the theoretical concept of the chosen issue. In the analytical part, a summer swimming pool is presented and selected analyses are carried out. The analytical part also includes a questionnaire survey. In the last part of the thesis, measures are proposed that would lead to an increase in the level of services for the selected customer segment.
Keywords:
cluster analysis; data analysis; marketing mix; marketing research; segmentation; services marketing; analýza dat; marketing služeb; marketingový mix; marketingový výzkum; segmentace; shluková analýza
Institution: Brno University of Technology
(web)
Document availability information: Fulltext is available in the Brno University of Technology Digital Library. Original record: https://hdl.handle.net/11012/247187